Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Konverteringsværdi - Læs mere i Google Adwords ordbogen

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Konverteringsværdi

Hvordan fastsætter jeg min konverteringsværdi?

Konverteringsværdi er den værdi, som din ønskede handling fra brugerne på din hjemmeside i gennemsnit er værd. Typisk vil din konvertering være et køb på din webshop og i dette tilfælde burde du kende din gennemsnitlige ordreværdi. Det kan straks være sværere at værdisætte konverteringer så som nyhedsbrevstilmelding, et nyt lead, et download eller visning af en bestemt side med et bestemt indhold på, da mange af disse konverteringer ikke nødvendigvis vil aflede et salg.

 

Værdi pr. klik:

Når du opsætter konverteringssporing, kan du oplyse din konverteringsværdi og få den med i dine statistikker. Når du kender din konverteringsværdi og din konverteringsfrekvensen, kan du også beregne din max. CPC - både for breake even og med din ønskede avance. Breake even CPC udregnes som følgende: konverteringsværdi x konverteringsfrekvens. Lad os tage et eksempel:

En annoncør ved, at et køb er 500 kr. værd og konverteringsfrekvens er 1%. Et klik må derfor maks. koste: 500 kr. x 0,01 = 5 kr.

 

Såfremt emnet Konverteringsværdi ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.