Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Dagsbudget - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Dagsbudget

Hvad er et Adwords Dagsbudget?

Dagsbudget er det beløb, du ønsker, at AdWords maks. bruger pr. dag på kliks for den enkelte kampagne.

Når du har sat det daglige budget for dine AdWords-kampagner, vil AdWords forsøge at vise dine annoncer i et omfang, som bruger dit dagsbudget. Det daglige budget bruges natruligvis kun, hvis det har været muligt, fordi der har været tilstrækkeligt med søgninger og klik på dine annoncer.

Dine visninger stopper for den gældende dag, når budgettet er opbrugt. Med standard leveringsmetode (standard levering) fordeles dine visninger jævnt udover døgnet eller de tider, hvor din annonce er sat til aktiv (hvis du bruger annonceplanlægning). Ved manuel budgivning har du også mulighed for at vælge leveringsmetoden (accelereret levering), så dine annoncer vises hver gang det er muligt indtil, dit daglige budget er brugt. Dine annoncer vises, så først igen dagen efter.

For at udnytte klik mulighederne på dage med meget trafik og udnytte budgette fra dage med lav trafik, gør Adwords det muligt at udnyttes dit daglige budget, som et gennemsnit: på en given dag kan du f.eks. modtage op til 20 % mere i udgifter end dit daglige budget, og på andre dage ligger grænsen på et lavere beløb for at udligne det. Dette kaldes overlevering. Inden for en 30 dages periode vil Adwords altid overholde dit daglige budget som gennemsnit. Fx et dagligt budget på 100 kr. vil maks. give et forbrug på 3.000 kr. på en 30 dages periode.

 

Vi anbefaler:

Der skal altid være sammenhæng mellem størrelsen af din Adwordskampagner og dine budgetter. Vi ser ofte konti med begrænsede budgetter, hvilket ikke giver alle søgeord en fair chance for at præstere samtidigt med at mindre relevante søgeord kan tage trafik fra dine bedste søgeord. Prioriter altid dine søgeord og match dem med dit budget så du lige bruger i underkante af det pr. dag.

Sæt dit daglige budget højere end dit mulige forbrug så du sikre 100% visningsandel (IS eller Impression share). Dette kanses under dimensioner. Du synes måske ikke du har råd til dette, eller du har svært ved at finde ud af over højt et budget, der er nødvendigt. Du er nødt til at eksperimentere for at finde budgettet. For at budgettet ikke løber løbsk på denne måde, er du nødt til at have meget specifikke søgeord, hvilket også giver høj CTR og kvalitet. Bruger du konverteringssporing og / eller konverteringsoptimering, så er det disse data, du skal gå efter. 

 

Såfremt Dagsbudget skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.