Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Læs mere om CTR på Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

CTR

Hvad er CTR?

CTR er en forkortelse for Click Through Rate, hvilket oversættes på dansk til klikfrekvens.

CTR er en procentdelen af, hvor mange der klikker på dine annoncer i forhold til visninger.

Eks.

Din Adwords annonce bliver vist 100 gange, og 3 brugere klikker på annoncen.
Du har derfor en CTR på 3 %

CTR bliver brugt i rigtige mange annonceringsmedier og er grundlæggende en succesfaktor, man ser på.

Når vi taler om Adwords, så skal CTR tydes således:

  • CTR under 1 % - dårlig
  • CTR mellem 2-5 % - god
  • CTR over 5 % - rigtig god


Vores anbefaling:

For at få en god CTR, så skal du opdele dine søgeord i specifikke annoncegrupper. Derefter skal du skrive specifikke tekster, således at søgeordet indgår i annonceteksten. Du kan dog også forsøge at skrive CTR i din displayURL.

For at opnå en høj CTR, så skal du sørge for at din annonce bliver så tydeligt som muligt.

Som regel er der en god ROI på et søgeord, der har en CTR over 5 %, dog ikke altid.
Mange Adwords eksperter mener, at man skal slette søgeord med CTR under 1 %, men vi vil hellere fokusere på konverteringen.

Et søgeord, der har en CTR på 0,4 % kan sagtens have en høj konverteringsfrekvens - hvordan?

Lad os sige at du sælger damesko og KUN damesko.

Du har så valgt at blive vist på søgeordet sko. Da søgeordet sko er et bredt søgeord, vil du uden tvivl få mange visninger.
Disse visninger kan være både mænd og kvinder. Der vil så højst sandsynligt ikke være mange mænd, der klikker på din annonce, hvilket vil resultere i en dårlig CTR. Men til gengæld vil du absolut være relevant for kvinder, dvs. at den måske lille del af visningerne, som kvinderne består af, kan sagtens resultere i en høj konverteringsfrekvens.


Såfremt CTR skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.