Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Læs mere om CPM på Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

CPM

Hvad er CPM?


CPM (Cost Per Mille) er en forkortelse for Cost-Per-thousand Impression, hvilket på dansk betyder omkostning pr. tusinde visninger.

Da Google Adwords er baseret på CPC, så bruges udtrykket CPM typisk i forbindelse med f.eks. bannerannoncering, Facebook annoncering eller brandingkampagner på Displaynetværket.

Det vil sige, at du ikke betaler for klik, men du betaler for hver 1000 gange du bliver vist.

Eks.

Hvis du køber 1.000.000 visninger for 3.000 kr., så CPM lig med 3 kr.

Hvis du er i tvil, så brug http://www.clickz.com/cpm_calculator til at beregne CPM.


Vores anbefaling:

Såfremt du f.eks. har købt Facebook annoncering, også kaldet Facebook Ads, så vil vi anbefale, at du i første omgang køber CPM annnocer.

De annoncer med en CTR højere end 1% skal du fortsat køre med CPM, da du får mange klik gratis, så du får en god ROI

De annoncer med en lav CTR skal du skifte over til en CPC løsning, så du ikke betaler for visninger, du ikke får klik på.



Såfremt CPM skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.