Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Læs mere om CPA i vores Google Adwords ordbog!

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

CPA

Hvad er CPA?


CPA er en forkortelse for Cost Per Acquisition, hvilket på dansk betyder Pris pr. konvertering (PPK). CPA bliver typisk defineret udefra konverteringer på en hjemmeside. Vi taler altså ikke længere om, hvad omkostning for trafikken har været, men omkostningen for handlingen på hjemmesiden.

Lad os se på et eksempel:

Du får i dag 30 klik på din Adwords annonce. Hvert klik koster dig 3 kr., og du får én konvertering.
Du har derfor en CPA på 90 kr.
For at regne din CPA, skal du dividere din samlede omkostning med antal konverteringer


Vores anbefaling:

Uanset hvilke medie du annoncerer på, så skal du fokusere på din CPA, altså hvad du betaler for pr. konvertering.

Det giver dig mulighed for at allokere dine budgetter på de trafikkilder, som giver dig den bedste ROI.

Hvis du bruger Adwords, så benyt dig af Adwords konverteringssporing, da det giver dig et rigtig godt billede af din CPA på Adwords.

Du kan sætte Adwords op til at målrette dine visninger efter konverteringer CPA-budgiving, som kan lade sig gøre efter 30 dage med konverteringssporing og min. 15 klik.

Annoncerer du på andre onlinemedier, så rådes du til at definere " Mål " i Analytics for at beregne din CPA.


Såfremt CPA skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.