Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Budget pr. dag. Læs mere om budget per dag på Google A-Z | Analyzers

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Budget pr. dag

Hvordan skal man forstå budget pr. dag i Adwords?

Budget pr. dag er det beløb, du maksimum ønsker at bruge på din Google Adwords kampagne på én dag.

Du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at bruge, så er der ingen krav fra Google.

Selvom du angiver et beløb, er det ikke sikkert, at Google hverken bruger hele beløbet, hvis der ikke er tilstrækkeligt med klik.

På enkelte dage kan Adwords overlevere kliks, så der bliver brugt et beløb, der er op mod 20% over dit dagsbudget. På en 30 dages periode vil Adwords dog aldrig bruge mere end dit budget, så andre dage vil budgettet ikke blive brugt.


Lad os se på et par eksempler

Eks 1:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Adwords kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., og du får 30 klik pr. dag.
Google Adwords vil derfor kun trække 60 kr.

Eks 2:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Adwords kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., men der er rigtig meget trafik på dine søgeord.
Kl. 16 har du allerede fået 50 klik
Google Adwords vil derfor kun trække 100 kr. og sætte stoppe visninger for din kampagne.
Kl. 00.01 dagen efter vil din kampagne blive sat online igen.

Eks. 3:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Adwords kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., men der er rigtig meget trafik på dine søgeord.
I dag har du modtaget 55 klik, og Google Adwords trækker så 110 kr.
Såfremt du ikke ændrer dit dagsbudget i løbet af måneden, så vil Google Adwords regulere dine visninger og kliks, således at du ved månedens udgang er blevet trukket maks. 100 kr. pr. dag.
Dette tilfælde bliver også kaldt for "overdelivery" og betyder overlevering. Med andre ord, så vil du aldrig nogensinde i løbet af 30 dage blive trukket mere end det beløb, du angiver på dit budget pr. dag


Vores anbefaling:

Er du ny til Adwords, så start med et dagsbudget på 100-200 kr. pr. dag
Efterhånden som du har et klart overblik på din ROI på dine søgeord, så kan du regulere i dit dagsbudget.
De fleste Adwords annoncører har ikke noget imod at have et højt dagsbudget, hvis deres ROI er god.
Angiv derfor dit dagsbudget baseret på din ROI.


Såfremt budget pr. dag skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.