Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Adwords i Analytics - Analyzers A/S

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Adwords i Analytics

Hvad er Adwords i Analytics?

Du kan få vist dine Adwords direkte i Analytics kontoen, det ser via anvendte omkostningsdata, som du kan læse om her:

Der er en stor forskel på, hvordan Adwords og Analytics viser statistikker. Det er vigtigt at huske på, at Google Analytics viser besøg, hvorimod Google Adwords viser klik. Derfor kan der godt være forskel mellem de 2 statistikker. Med det sagt, så er begge statistikker stadigvæk korrekte, men de skal tydes på forskellige måder

Lad os se på et eksempel:

En bruger klikker på en Adwords annonce lige nu.
Adwords vil registrere ét klik
Analytics vil registrere ét besøg
Brugeren kommer tilbage senere og besøger siden ved at skrive adressen i URL feltet.

Analytics vil så registrere dette besøg igen, men som værende fra Adwords. Ergo vil Analytics så vise 2 besøg, hvorimod Adwords stadigvæk kun viser 1 klik. Såfremt brugeren i stedet var kommet tilbage på siden via Adwords igen, så vil Adwords registrere 2 klik og Analytics vil registrere 2 besøg.

Der kan også være forskel i antal konverteringer mellem de 2 statistikker. Igen er det vigtigt at huske, at begge programmer er korrekte, men de viser statistikkerne på en anderledes måde

Lad os se på et par eksempler:
Disse eksempler er naturligvis forudsat, at du har implementeret en salgssporingskode på din hjemmeside.

Eks. 1
En bruger klikker på en Adwords og konverterer med det samme.
Adwords vil registrere en konvertering og det samme vil Analytics.

Eks. 2
En bruger klikker på en Adwords, men konverterer ikke med det samme.
Brugeren kommer tilbage en uge efter direkte ind på siden eller via et bookmark, og brugeren har ikke slettet sine cookies, og konverterer.
Adwords vil registrere en konvertering og Analytics vil registrere denne konvertering som en Adwords konvertering.

Eks. 3
En bruger klikker på en Adwords, men konverterer ikke med det samme.
Brugeren logger senere på dagen på sin Facebook profil, og brugeren har ikke slettet sine cookies, og ser din annonce og konverterer.
Adwords vil registrere dette salg, og Analytics vil registrere konverteringen til Facebook

Såfremt brugeren ikke har slettet sine cookies, og vender tilbage på siden via et direkte besøg eller et bookmark, så vil Analytics registrere konverteringen til den oprindelige trafikkilde.
Ellers vil Google Analytics altid registrere konverteringen til den seneste trafikkilde


Vores anbefaling:

Benyt URL builder til at linktagge alle dine trafikkilder. Såfremt det er muligt, så implementerer en salgssporingskode fra de enkelte trafikkilder, og sammenlign deres statistikker med Google Analytics.

Benyt altid en Google Adwords salgssporingskode, da Adwords altid kigger dig 100 % korrekte data.


Såfremt Adwords i Analytics skal uddybes mere, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.