Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Tips og tricks - Læs mere i Google Adwords ordbogen

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Tips og tricks

25 tips & tricks til AdWords, som kan effektivisere dine kampagner:

1. Brug fejlstavede søgeord
Folk staver forkert hele tiden, de kan søge efter "savieter" i stedet for "servietter". Disse stavefejl kunne kun koste dig få penge i forhold til det faktiske ord. Afprøve forskellige stavefejl og drage fordel af det.

2. Køb ikke søgeord, der koster mere end du tjener
Det ville ikke give nogen mening at bruge 10kr. på et søgeord, hvis du planlægger at sælge et produkt til 5kr. Lad være med at spilde penge ved at købe dyre søgeord, der ikke giver fortjeneste.

3. Spor dine konverteringer
Opsæt en A / B-test (split test) på hver af dine Adwords kampagner. Test og foretag justeringer efter, hvad der klarer sig bedst.

4. Brug ”longtail” søgeord
Lange søgeord kan være billig og er fantastiske i det lange løb. Der kan være mindre trafik på disse, men i takt med, at folk er blevet mere vant til at bruge internettet, bruger de også længere søgeudtryk, hvilket du bør udnytte til at få billigere trafik. Faktisk er under 20% af alle søgninger på Google kun på et ord.

5. Tal til brugeren
Brug stikord, som straks vækker følelser inde i brugerens hoved - tvinge dem til at klikke på dit link. Brug "du" og "gratis". Gå efter søgeord, der taler til brugeren.

6. Ekskluder søgeord
Spild ikke dine penge på Adwords-klik, der ikke er målrettet til dine søgeord, eller er irrelevante for din landingsside. Brug ekskluderede søgeord til at filtrere søgninger væk, som kun får brugeren til at ”bounce”.

7. Betal kun hvad du føler dig tryg
Byd kun på priser, du føler dig godt tilpas med at betale, og du mener er rimelige. Tænk på hvor mange, der typisk skal klikke på din annonce før, der er én køber. Hvis det er 50, så skal du kunne trække 50 gange dit maks. Klik-bud ud af din fortjeneste uden annoncering


8. Medtag en opfordring til handling
Tilføj annoncetekst som ”Bestil i dag”, ”gratis forsendelse”, ”køb nu” og mange andre fraser, som opfordre til handling (call-to-action). Et presserende tilbud vil gøre den besøgende klar til at handle, før det er for sent.

9. Brug ikke bare dine konkurrenters søgeord
Du kan have midlerne til at starte en budkrig, men du kan også bruge din tid til at finde masser af billige søgeord i Adwords, der kan give de samme resultater som søgeordene med høj pris uden at starte en budkrig.

10. Download dine søgeord til Excel
Gem en oversigt over alle de søgeord, du har brugt i dine annoncekampagner. Gem alle detaljer om deres performance. Hold et referat af pris ændringer, og hvornår man skal forvente en stigning og fald i omkostningerne.

11. Gem alt
Hold styr på hver kampagne, du har oprettet, aldrig slette noget. Nogle idéer, som ikke virkede for måneder siden, kan være en varm annonceidé i dag. Lær af dine fejl og brug denne viden, når du foretager løbende justeringer af dine annoncer.

12. Tal i deres sprog
Alle synes at være i stand til at identificere en salgstale i disse dage, så tale direkte til brugeren ved at tale, som hvis du skulle tale direkte med dem, og give dem "bartalen".

13. Test, selvom annoncen er fænomenal
Bare fordi din annonce klarer sig bedre end du nogensinde havde forestillet betyder ikke, du skal standse afprøvningen. Brug din nye højtydende annonce som inspiration til nye udfordrende annoncer.

14. Brug spørgsmål for at inddrage brugerne
Ved hjælp af et spørgsmål i annonceteksten kan du fange brugerens opmærksomhed eller nysgerrighed fx "Vil du vide livets hemmelighed?". Dette vil nok få folk til at spekulere på, hvad i alverden du taler om, og få dem til at klikke.

15. Optimer din Landingsside
Prøv flere destinationssider. Dine annoncer kan klarer sig spektakulært, men hvis din afvisningsprocent (bounce rate) stadig er høj eller du får få konverteringer, kan det betyde, at din landingsside ikke er optimeret. Prøv A / B-test af forskellige destinationssider og spor konverteringen. Brug Website Optimizer til dette, og anvend de registrerede data til at oprette nye sider baseret på de bedste performances.

16. Brug "..."
Efterlad et spor i din annonce. Dette er en fantastisk måde at fortælle lidt af en historie og gøre brugeren interesseret i resten af historien.

17. Skriv også dit telefonnummer
Du kan prøve at tilføje dit telefonnummer i din adword kampagne. Hvis du laver en lokal Adwords-kampagne, når brugerne ser, at du er et lokalt firma, kan de aflæse dit telefonnummer på stedet og give dig et opkald, så du sparer Adwords-klik.

18. Brug korrekte bogstaver
Så længe du ikke skriver hele annoncen med stort og bruger en masse tegn, så er det i orden. Brug korrekt sprog, men gerne stort begyndelsesbogstav. Husk at skiller dig ud fra resten af annoncørene.

19. Fortæl dem deres fordele ved at vælge dig
Folk er på udkig efter noget, der kan opfylde deres behov og løse deres problemer. Tal ikke om dit produkt, tal om, hvordan du har løsningen, og at de er nødt til at klikke på din annonce for at finde ud af hvordan.

20. Lad en anden skrive din annonce
Selv om det ikke altid er smart at lade venner og andre udefrakommende afprøve ting med dine penge, kan det tilsættes en smule inspiration og en ny tanke til, hvad du skal skrive. Hvis du er heldig, kan din ven lige præcist vise dig, hvordan kunderne kan lide at blive talt til.

21. Brug Målretning
Målret til dine brugere, når du har viden fra Analytics, Adwords eller andet steds om disse. Målret efter geografiske placeringer, især når du udfører lokale kampagner. Du kan også målrette netværk, enhederm tidsrum for annoncering mm.

22. Tænk på, hvordan du bruger dine penge
Bare fordi du kan bruge en stor mængde penge på AdWords, er det måske ikke den bedste strategi. Glem ikke at skabe kvalitetsindhold og overvej SEO og link building, der får dine organiske søgeresultater frem, da det kan spare dig for penge.

23. Hold styr på dit budget
Sæt et budget du føler dig tryg ved eller har regner ud, kan give investeringsafkast. Holde dig til dette med mindre du ændre størrelsen og strukturen på din konto eller oplever et betydeligt øget salg, der viser et større potentiale.

24. Beregn din CPA
Beregn, hvor meget hvert klik koster dig i forhold til det overskud, du får fra dit produkt efter dine omkostninger til selve produktet er afholdt. Dette kan optimeres på mange måder bl.a. klikpriser, men husk også, at jo flere gange en kunde køber (uden at klikke igen), des lavere bliver konverteringsprisen også. Målet bør altså være at fastholde kunder, så der skabes gensalg, da dette er billigere end nysalg.


25. Undgå ”gratis-jægerne”
Ved at bruge ordet gratis, kan du genere mange klik på din annoncer og få pæne tal i dine statistikker vedr. CTR osv. Men der er mange derude, der bare leder efter gratis ting online, og når de ikke konverterer, er de blot et fordyrende elementer i den markedsføring, da de ikke konverterer. Brug ord som ”Gratis” med omtanke og tilføj det også som negativt søegord.

 

Såfremt vore tips og tricks ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.