Med de fire søgeordstyper kan du bestemme, hvem der ser dine annoncer. Ved at vælge den rette matchningstype, kan du målrette dine søgeord til de rette potentielle visninger på Google. Det handler om, hvor specifikt brugerens søgeudtryk skal være for at Adwords skal kvalificere det som en matchning med dit søgeord og dermed udløse visning af dine annoncer.
Du kan indstille søgeordstypen for hvert af dine søgeord og du kan sagten have flere eller alle varianter i dine annoncegrupper. For at bruge en søgeordstype, skal du blot tilføje den relevante tegnsætning til dit søgeord. Du kan se hvordan lige her:
Fleksible søgeord (bred søgning):: søgeord
Sætning som søgeord (søgeordssætning):: "søgeord"
Eksakt søgning (præcis søgning):: [søgeord]
Negativt match (Negativt søgeord):: -søgeord
Med nogle matchningstyper opnår du flere annoncevisninger, klik og konverteringer. Med andre søgeordstyper opnår du færre visninger; men en mere præcis målretning. Des mere målrettet du er, des bedre afkast vil du opnå, men vær opmærksom på om du blive for specifik, så du går glip at en del af markedet og potentielle kunder. Find de mest relevante søgeordstyper ved at afprøve varianterne og optimer løbende.
Såfremt emnet Søgeordstype ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.