Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Søgeord - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Søgeord

Hvad er et søgeord?

Et Søgeord er et ord eller sætning som en annoncør gerne vil findes på på internettet og typisk via den foretrukne søgemaskine Google. Annoncøren ved eller regner med at ved at blive fundet på det pågældene søgeord, så vil han få relevant trafik på sin hjemmeside. Med den øgede trafik forventes også et afkast, som er en ønsket handling hos den besøgende. 

I Adwords findes søgeord og nye oprettes under Kampagner i den grønne fane og Søgeord i den grå fane over grafen. Ønsker du kun at se søgeord for en bestemt annoncegruppe, så skal du klikke ind på denne under kampagnen eller via "annoncetræet" øverst i venstre hjørne under "alle onlinekampagner". Klik på + ikonet i venstre hjørne under grafen for at tilføje nye søgeord.

Når du opretter din første kampagne, vil du automatisik komme igennem oprettelse af første annoncetekst og de dertilhørende søgeord. Klik her for at læse mere om, hvordan søgeord matches med søgninger på Google. Klik på linkene, hvis du vil have inspiration til søgeord vha. disse værktøjer søgeindsigt. og Søgeudtryk eller andre værktøjer, der kan give søgeordsidéer.

Søgeordsvalg:

Når du vælger søgeord, bør du overveje følgende:

  • Er søgeordet relevant for det, jeg tilbyder / det jeg gerne vil have kunden til at gøre?
  • Er der nok trafik på søgeordet (eller er det for langt/ specifikt)?
  • Er søgeordet for populært / dyrt (er det rentabelt for mig at have dette søgeord eller skal jeg nøjes)?
  • Passer søgeordet ind i min nuværende struktur eller skal der oprettes en ny annoncegruppe?
    • Er kvalitetsresultatet højt nok og giver annonceteksten mening i forhold til det nye søgeord?

 

Såfremt emnet Søgeord ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.