Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Salg - Læs mere i Google Adwords ordbogen

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Salg

Hvordan får jeg mest salg ud af min annoncering?

De fleste Adwords-annoncørers formål med annonceringen er, at få flere kunder og øget salg. Taget dette i betragtning, kan det være forundrende at se, hvor indirekte og fokuserede mange kampagner er sat op. Derfor vil vi her give nogle tips til, hvordan man holder fokus på at opnå salg vha. Adwords. Det er naturligvis ikke alle, der har salget som mål og af dem der ønsker slag vha. Adwords, er der også mange, der befinder sig i brancher, hvor der er længere vej det salget fx B2B, komplekse produkter, brugertilpassede produkter og meget dyre produkter som biler og huse, som man ikke bare lægger i indkøbskurven og køber på en webshop.

Det nemmeste er i sagens natur en webshop, da potentielle kunder let kan foretage et køb, men også her ser man, at annonceteksten ikke altid er direkte og fokuseret mod købet, hvilket kan give dårligere CTR, hvis det er afgørende for, om brugerne klikker. Der henvises heller ikke altid til den optimale landingsside, og denne landingsside kan være rodet og forvirrende, hvilket også er faktorer, der er med til at færre køber, hvilket giver laver antal konverteringer og højere konverteringspriser.

Effektiviser annoncer og landingssider:

  • Fremhæv et tilbud, som kunden kan drage fordel af.
  • Fokus på en tydelig "opfordring til handling", så brugeren ved, hvad de skal gøre.
  • Få så mange fordele ved dit produkt eller afgørende produkt informationer med i annoncen.
  • Når du har potentielle kunder på hjemmesiden, skal det gøres så let som muligt for dem, at foretage den ønskede handling ved at have et lettilgængeligt layout og få klik hen til købet.
  • Sørg for, at give tilstrækkeligt med oplysninger til, at kunden kan træffe en beslutning om at handle på vejen mod købet.

 

Vores råd er derfor, at direkte opfordre de potentielle kunder til at købe via annonceteksten, så man allerede her tænker på konverteringer. Du betaler pr. klik, så du er kun interesseret i, at få klik fra dem, der er villige til at købe. Når du bruger konverteringssporing er konverteringsdata, de vigtigste, og CTR bliver sekundær. CTR er dog stadig vigtig, da den har indflydelse på dine klikpriser og annonceposition. Du kan bruge dine konverteringsdata til at trimme dine kampagner og mindske dit antal af visninger, der ikke konverterer.

Det er fint at have et delmål i starten af annonceringen om, at øge trafikken til dit websted, og generere nye kundeemner, men har du mulighed for at sælge via din hjemmeside, så bør du ret hurtigt udnytte de data, som Adwords giver dig til at fokusere på salg.

Mål effektiviteten af din annoncering:

Der er flere måder, du kan måle dine kampagners effektivitet. Som nævnt er værktøjer Konverteringssporing et must, hvis det er muligt, at benytte det. Du kan nu holde styr på en række vigtige data, bl.a. antal konverteringer, pris pr. konvertering, konverteringsfrekvens samt konverteringsdata vedrørende destinationswebadresserne og søgeord. Hold samtidig øje med kvalitetsresultaterne, CTR, CPC og dine annoncepositioner.

 

Såfremt emnet Salg ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.