Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
SEO vs. Google Adwords - Læs mere i Google Adwords ordbogen

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

SEO vs. Google Adwords

Hvilke fordele er der ved Google AdWords vs. SEO?

  • Minimale krav til ændringer: De fleste hjemmesider vil ikke være nødt til at ændre design eller layout for at bruge Adwords. SEO kræver ofte design-, struktur- og indholdsmæssige ændringer af webstedet, og disse ændringer kan være betydelige.
  • Trafik med det samme: Adwords virker få minutter efter, at du har sat det i gang; mens SEO tager tid at opbygge, samt før man mærker en trafikmæssig effekt, og der er ingen garanti for, at man kommer frem.
  • Performance baseret betaling: Du betaler kun, når du modtager trafik. SEO kræver derimod en stor betaling upfront uden nogen garanti for kampagneeffektivitet. SEO er mere ugennemsigtigt.
  • Præcis Søgeordsmålretning: Du vælger dine søgeord. Dette giver dig mulighed for at køre meget stramt fokuserede kampagner. Med SEO, kan siderne vises under en bred vifte af søgeord uden styring, hvilket kan gåre det vanskeligt at måle.
  • Præcis sporing og justering: Du får øjeblikkelige, præcise statistikker i Adwords, og du kan justere dine kampagner i realtid. SEO kampagner kan justeres, men det er tidskrævende, og der går let flere måneder før man kan se resultatet.
  • Landingsside kontrol: Du bestemmer hvilken side dine besøgende lander på, hvilket er svære med SEO. Regionskontrol: Du styrer de regioner og lande, hvor folk skal se dine annoncer. Med SEO, har du ingen kontrol over regioner eller lande, men du kan målrette SEO mod sprog og sprogvariationer i enkelte lande.
  • Køb den ønskede position: Ønsker du at rangere som nr. 1? Du kan stort set købe den ønskede position med Adwords. Du skal dog også have kvalitetsresultatet i orden. Med SEO kan du arbejde dig frem mod en ønsket position, men du har ingen kontrol.
  • Budget- og tidskontrol : Du kan angive, hvor meget du vil betale for en given periode, og du kan stoppe og genstarte kampagner, når det passer dig. SEO aktiviteter er svære at starte og stoppe, og du har ingen mulighed for at fjerne din tilstedeværelse. Du kan styre, hvornår dine annoncer ses. SEO giver samme mulighed.

Fordele ved SEO
Der er to argumenter, der kan tale mod alle fordelene ved Awords, der er meget fleksibilitet:

  • pris pr. klik: SEO koster ikke penge pr. klik, men typisk et fast beløb pr. måned.
  • tillid: Der er generelt mere tillid til de organiske søgeresultater end annoncerne – ikke mindst på B2B markedet, så hvis man, vurdere at dette kunne betyde noget for dine potentielle kunder, så bør du tage det til efterretning.

Fordi begge former for Online marketing har fordele, vælger mange, at lave et miks, hvilket kan være ret effektivt. Analyzers' moderselskab, Atak A/S er eksperter i SEO og vi har også gode erfaringer med at skabe synergi mellem SEO og Adwords.

 

Såfremt emnet SEO vs. Google Adwords ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.