Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Optimering - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Optimering

Hvorfor skal man optimere dine søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagner?

Optimering

Når en bruger foretager en søgning på Google, og de indtaster et ord eller et udtryk, har de en forventning om at de matchende søgeresultater er relevante og tæt knyttet til søgningen. Indtaster Hans "DVD-afspiller", og han ser en annonce for DVD-film, vil han sandsynligvis ikke klikke på annoncen, da han forventer at fine oplysninger om DVD-afspillere.

Den måde, som du styrer, hvilke annoncer, der vises for, hvilke søgeord og med hvilke kampagneindstillinger, kan kun styreres ved at organisere din Adwordskonto. Du skal oprette kampagner med annoncegrupper, der her et stramt tema og indeholder relaterede annoncer og relaterede søgeord. En samling annoncegrupper danner en kampagne. Det er på kampagneniveau at de overordnede indstillinger for dine annoncegrupper sættes. Her kan du vælge, dit budget, vælge netværk, geografiske områder mm. Alle indstillinger har indflydelse på annoncegrupperne under den pågældende kampagne.

 

Eksempel fra Google:

Vi siger, at du har en onlineelektronikbutik me den nyoprettet AdWords-konto, så du kan begynde at annoncere for dine produkter. Du vil annoncere for dit lager af fjernsyn og kameraer og oprette én kampagner for hver produktgruppe, hvilket bl.a. giver mulighed for at allokere sepereate budgetter til de to kampagner.

I kamerakampagne oprettes flere annoncegrupper for forskellige typer af digitalkameraer og kompakte kameraer.

Fx i annoncegruppen digitalkameraer, vælger du søgeord, der er tæt knyttet til den pågældende annoncetekst, hvor relevante søgeordstyper vil være forskellige mærker, modeller og priser på digitalkameraer.Annoncerne linker til undersiden for digitalkameraer på hjemmesiden, hvor kunden kan se udvalæget, vælge og foretage et køb.

Det hele kan derefter samles til denne overordnede struktur for kontoen:

 

 http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=da&answer=1704396

 

Opsummmering:

Optimering af søgeord: Opdel dine søgeord i relevente og tematiserede grupper og forsøg at nå ned på omkring 5 søgeord pr. annoncegruppe . Hold øje med, hvordan de performer især på CTR, Kval. res., Gns. pos. og sammenhod med øvrige oplysninger. Der kan sagtens være fordele i fx at du vælge specifikke digitalkamera modeller og lave separate annoncegrupper til dem.

Optimering af annoncetekster: Det er essentielt at annonceteksterne er opdsterede, så de afspejler søgeordslisten, som man ofte justerer. Indkluker de vigtigste søgeord i annonceteksten og lave gerne variationer af annoncerne, hvor du bruger Keyword insertion. Brug handlingspræget tekst (Call-to-actions), der får brugerene til at klikke og udføre den ønskede handling. Gratis levering, leveringstid, sikkerhed, kvalitet og tilbud er noget af det, der virker.

Optimering af landingpage: Når du har optimeret efter CTR og kvalitet, så er næste vigtige step konverteringer. Du kan med optimeringerne ovenfor, være med til at styre, hvem der klikker på dine annoncer, og hvad de skal gøre. Når du har fået en potentiel kunde ind på din hjemmeside, er det vigtigt, du har gjort det let for ham, at foretage den ønskede handling. Er det let at navigere rundt? Er layoutet optimalt? Finder han alle de nødvendige oplysninger? Er der få klik før handlingen er genneført? Brug værktøjet "Website Optimizer" til at eksperimentere med dette.

 

Såfremt emnet Optimering ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.