Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Lokal annoncering - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Lokal annoncering

Hvordan laver man den bedst lokale annoncering med Adwords?

Lokal annoncering er målrettet annoncering mod et mindre geografisk område fx Storkøbehavn, Sjælland eller Esbjerg. Det geografiske område kan også afgrænses med en radius. Læse mere her.

Størstedelen af de danske virksomheder er mindre lokaltforankrede firmaet, som frisøren, tandlægen, malermesteren og den lokale cykelhandler. Det gælder for de fleste fysiske butikker, håndværkere og servicefag, at man har et begrænset opland, hvor ens kundegrundlag findes. Derfor er det vigtigt, at man afgrænser dette på sine Adwordskampagner, så man har fokus på lokal annoncering. Brug som suplement geografiske ord i dine søgeord og evt. i dine annoncer.

Søgeord med geografiske betegnelser sikre også at folk uden for området, men med interesse for området, kan få vist dine annoncer. Fx "mekaniker Roskilde" skulle gerne vises for en bruger i København, der arbejder i Roskilde og derfor gerne vil finde en mekaniker der. Han vil helt sikkert indkludre "Roskilde" i sin søgning, og kan derved se annoncer, der er sat til kun at blive vist i Roskilde.

At lave lokal annocering, kan også betale sig for landsdækkende virksomhder, der kan spore forskellig adfærd i forskellige egne af Danmark. Nogle annoncetekster virker bedre nogle sterder end andre og nogle søgeord konverterer i Jylland mens det modsatte er tilfældet i Hovedstaden. Brug Analytics og statistikkerne på din Adwordskonto til at forstå, hvem der gør hvad hvornår og hvorfra. Det kan betale sig. Brug også annonceudvidelser til at fange de lokale kunder.

 

Såfremt emnet Lokal annoncering ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.