Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Lav CTR - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Lav CTR

Hvorfor har mine søgeord Lav CTR?

En lav CTR (klikfrekvens) kan skyldes mange faktorer så som, søgeord, annoncetekst og sammenhængen mellem disse.
CTR er en procentdelen af, hvor mange der klikker på dine annoncer i forhold til visninger, men havd er en lav CTR?

  • CTR under 2 % - lav
  • CTR under 1 % - dårlig

For at finde annoncer og søgeord, der har for lav CTR, kan du blot sorterer søgeordene eller annoncerne efter CTR. Du kan også opsætte et filter, der kun viser resultater med lav CTR.

Optimering af CTR skal have fokus på at få flere af dem, der ser dine annoncer til at klikke på dem. Du bør først overveje, om det er de rette produkter, du annoncere for. Når du har de rette produkter og den rette struktur for kampagner og annoncegrupper, kigger vi på dine søgeord. Har du valgt de bedste søgord og den rette matchningstype?

Når du har søgeordene på plads, er det tid til at kigge på sammenhængen til annonceteksterne. Er der overensstemmelse mellm dine søgeord og din annocetekst? Bruger du, de mest relevante søgeord i annonceteksten? Har du det vigtigste med i overskriften og slår du på det, som potentielle kunder synes er vigtigst? Se på Google, hvad dine kunder gør. Hvis gratis levering og høj kvalitet er det væsentligste, så husk at fremhæv dette. Er det prisen og specifik produktinfo., der er afgørende for om brugeren klikker på din annonce, så er det dette, du skal have med. Jo mere indsigt du har i, hvordan dine kunder tænker, des nemmer er det at skrive annonceteksten. Adwords roterer som standard dine annpncer i annoncegruppen og lader den bedste blive vist mest, så du kan sagtens eksperimentere med annonceteksterne ved at lave variationer. Vi anbefaler at du til alle tider har 3-4 annoncer pr. annoncepruppe, hvor den ringeste jævnligt tilpasses, så den er en udfordre til de eksisterende.

 

Såfremt emnet Lav CTR ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.