Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Kvalitetsresultat - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Kvalitetsresultat

Hvad er et Kvalitetsresultat?

Kvalitetsresultatet (Quality Score) er en score som alle søgeord får efter, hvor relevant søreordet er i relation til annonceteksten, landingssiden, øvrige søgeord i annoncegruppen samt andre faktorere. Relevans er det gennemgående tema - her er så præcis en liste som muligt:

  • klikfrekvens (CTR): Hvor ofte dette søgeord førte til klik på din annonce
  • annoncerede webadresses tidligere CTR: Hvor ofte du har fået klik på din annoncerede webadresse
  • kontohistorik: Den overordnede CTR for alle annoncer og søgeord på din konto
  • Kvaliteten af destinationsside: relevans, gennemskuelighed og hvor let siden er at navigere på
  • søgeords-/annoncerelevans: relevans af dit søgeord for dine annoncer
  • søgeords-/søgerelevans: relevans af dit søgeord for søgeterm / søgeudtryk
  • geografisk effektivitet: succesen din konto har haft i de geografisk målrettede områder
  • annonces effektivitet på et website: Hvor godt din annonce har klaret sig på denne og lignende websites (hvis du målretter din indsats mod Displaynetværket)

 

Konsekvenser af  kvalitetsresultatet:

Kvalitetsresultatet er med til at sikre, at brugerne af Google søgemaskinen får vist de mest relevante annoncer, da kvalitetsresultatet har stor indflydelse på annoncerangeringen og klikprisen (læs mere om dette her). Kvalitetsresultatet beregnes hver gang nogen udfører en søgning og anvendes på en række forskellige måder, der påvirker i din Adwords-konto:

  • Annonceauktionskvalificering: Højere kvalitetsresultater gør det nemmere og billigere for et søgeord at deltage i annonceauktionen.
  • Dit søgeords faktiske pris pr. klik (CPC): Højere kvalitetsresultater fører til en lavere pris pr. klik.
  • Dit søgeords anslåede bud for første side: Højere kvalitetsresultater fører til lavere anslåede bud for første side.
  • Dit søgeords anslåede bud visning øverst på siden: Højere kvalitetsresultater fører til lavere anslåede bud for top-visninger.
  • Annonceposition: Højere kvalitetsresultater fører til bedre annoncepositioner.


Såfremt emnet Kvalitetsresultat ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.