En konvertering er, når en bruger klikker på din Adwords annonce og foretager den ønskede handling på din hjemmeside. Den ønskede handling, som brugeren skal foretage, vil typisk have stor værdi for dig og kan fx være et køb (Købsbesøg), en nyhedsbrevstilmelding, et nyt lead, en download eller visning af en bestemt side med et bestemt indhold på.
Hvis du vil arbejde aktivt med konverteringer, hvilket vi anbefaler, så skal du opsætte konverteringssporing, som du kan læse mere om her. Alle, der her mulighed for at måle konverteringer, bør gøre det, da det er en unik mulighed for at måle, om du holder pengene hjemme på din investering i Adwordsannoncering (læse mere om investeringsafkast).
Der findes forskellige former for konverteringer alt efter, hvornår og hvor mange gange der bliver konverteret efter et klik på dine annoncer. Her kan du læse om de to typer konvertering, du kan se i statistikkerne og i dine rapporter under konverteringsfrekvens.
Såfremt emnet Konverteringer ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.