Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Kampagneeffektivitet - Læs mere i Google Adwords ordbogen

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Kampagneeffektivitet

Hvordan vurderer jeg Kampagneeffektivitet?

Du kan se dine Kampagners effektivitet under fanen Kampagner på og under grafen. Ønsker du flere afgrænsede oplysninger, kan du vælge fanen "annoncegrupper" i stedet og så evt gå videre og se detaljeret statistik for søgeordene eller annoncerne den vej. Eller kan disse ses på generel vis på kampagneniveau. På startsiden får du et endnu mere generelt overblik over alle kampagner. 

De vigtigste kolonner at se på er Konverteringer, pris pr. konv., CPC og Gennemsnitlig CPC, der fortæller om annoncering er relevant og lønsom. De fleste annoncører vil dog også kigge på pris (annonceringsomkostningerne), og når man skal optimere, er gennemsnits position og kvalitetsresultat også meget vigtige for at få bedts mulig CTR og lavest mulig klik pris samt optimale annonceposition.

Et andet nyttigt sted at kigge er fanen Dimensioner, der er en af de sidste grå faner under "Kampagner". Her kan ud få vist en alverdens data for en given periode. Du kan indstille kolonnerne til at vise en række interessante detaljer, hvor vi vil fremhæve et par stykker her:

  • Eksakt søgning: Viser andelen af søgninger, der har været præcist matchende søgeordene
  • Visningsandel: Viser hvor stor en andel af de potentielle visninger, du har fået.
  • Mistet IS (Visningsandel) Rangering: Viser hvor stor en andel af de potentielle visninger, du er gået glip af pga. rangering. Med rangering menes annoncerangering (Ad Rank) der er maks. CPC x Kvalitetsresultat.
  • Mistet IS (Visningsandel) Budget: Viser hvor stor en andel af de potentielle visninger, du er gået glip af pga. dit budget.

 

Såfremt emnet Kampagneeffektivitet ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.