Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include(/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/var/www/aam.dk/analyzers.dk/langs/.php' for inclusion (include_path='.') in /var/www/aam.dk/analyzers.dk/common/lang.php on line 10
Faner - Læs mere i vores Google Adwords ordbog

Produkter

Google A-Z
 

Google Analytics


Google Adwords



SEO






 

 

Faner

Hvad bruger man de mange faner til i Google Adwords?

Google Adwords' struktur er opbygget med en række faner, der opdeler de mange funktioner i kategorier. Nogle faner bruges hver gang du logger ind på din Adwordskonto, mens andre meget sjældent bruges af de fleste. Her er et overblik over de overordnede faner:

  • Startside - Overbliksside med et udpluk af data og info. for din konto
  • Kampagner  - siden hvor du kan se detaljeret info. om dine kampagner, annoncegrupper, annoncer, søgeord mm.
  • Muligheder   - giver idéer til fx optimalt budget
  • Værktøj og Analyse - en række af informations-, analyse- og optimeringsværktøjer
  • Fakturering - opsætning og overblik over fakturering
  • Min konto - generelle konto indstillinger omkring valuta, sprog, tidszone, meddelelser og kontoadgang.

Kampagner er det langt mest anvendte faneblad, og en nærmere gennemgang af fanens funktioner er derfor berettiget. Udover "Kampagne træet" ude i venstre side, der starter med "alle online kampagner" og kan foldes ud ,så det viser alle kampagner og annoncegrupper, så har Kampagne fanen følgende grå faner:

Annoncegrupper - dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer for hele annoncegrupper.

Indstillinger - opsætning af sprog, geografi, budget, visning osv. for kampagnen.

Annoncer - dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer af dine kampagner.

Søgeord - dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer af bud og matchning for dine søgeord.

Netværk - overblik over hvor dine annoncer vises og er ekskluderet fra, fordelt på netværk.

Målgrupper - Målretning af displayannoncer mod en bestemt målgruppe (interesser, demografi).

Annonceudvidelser - overblik samt mulighed for at foretage justeringer af dine undersidelinks, Placerings-, Opkalds- Sociale udvidelser.

Dimensioner - er et godt værktøj til at se specifik data fx fordelt på dage. Meget interessant er "visningsandel" og "eksakte søgninger"

 

Her er listen over Værktøj- og Analyse funktionerne:

  • Ændringsoversigt - viser hvem og hvilke ændringer, der er foretaget på kontoen. Brugbar, når mange arbejder på samme konto.
  • Konverteringer - opsætning af konverteringssporring (mål, værdi, kode).
  • Google Analytics - webside statistik.
  • Website Optimizer - funktion, der gør det muligt at teste mulige optimeringer af dine landingssider.
  • Søgeordsværktøj - få vist data for mulige søgeord fra Googles søgemaskine.
  • Trafikvurdering - vurdering af potentiel trafik til din hjemmeside for mulige søgeord. Se relevant data.
  • Placeringsværktøj - værktøj, der hjæler dig med at finde de bedste placeringer for dine annoncer på Displaynetværket.
  • Værktøj til kontekstmålretning - viser forventede klikpriser og placeringer for de gruppe af søgeord.
  • Annonceeksempel og diagnose - værktøj til at teste hvordan, hvornår og hvor dine annoncer vises unden at påvirke data.

 

Såfremt emnet Faner ønskes uddybet, så er du velkommen til at kontakte Analyzers på +45 35 10 50 50 eller på info@analyzers.dk.